Blogtrottr
udn台灣百寶鄉
udn台灣百寶鄉:精選各鄉鎮奇人新鮮事,讓你每天挖到寶,內容包括最鮮明的人物素描、最有趣的民情、耆老與古蹟典故,以及動植物群相等。 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
藏了一甲子 崁頂路紀念碑現蹤
Apr 16th 2014, 20:16

八德市崁頂路預定拓寬,民眾在草叢中發現一塊石碑,細究發現上面全是60年前出資鋪橋造路人的姓名,讓藏了一甲子的紀念碑意外現蹤。
記者顏彙燕/攝影
八德市崁頂路預定拓寬,民眾在草叢中發現一塊石碑,細究發現上面全是60年前出資鋪橋造路人的姓名,讓藏了一甲子的紀念碑意外現蹤。

白鷺里長黃慶玉表示,這座130公分高、60公分寬的紀念碑,隱身在隱密的草叢裡,一般人路過都誤以為是墓碑,由於崁頂路拓寬工程即將動工,農曆年前工人原欲將碑移開,仔細一看上面刻滿人名,詢問附近耆老才知道,這是紀念闢建崁頂路、福德橋出資者的碑文。

耆老轉述,民國40年間,為求交通便利,由居民王赤牛發起,以稻米代替黃金捐獻鋪路造橋,3年後,人車得以通行,為感謝上百位出錢、出力的人,才會立碑。

八德市崁頂路預定拓寬,民眾在草叢中發現一塊石碑,細究發現上面全是60年前出資鋪橋造路人的姓名,讓藏了一甲子的紀念碑意外現蹤。 / 記者顏彙燕/攝影

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    marccmpt 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()