Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 電腦網路 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 電腦網路 - 發問中 
Explore Cafepress

Name anything in the world, and we'll show you hundreds of products that celebrate it. Or, you can design your own.
From our sponsors
FLASH as3.0 偵聽 監聽事件
Apr 17th 2014, 07:34

知識問題|

發問者: 匿名
發問時間: 2014-04-17 15:34:37 ( 還有 9 天發問到期 )
解答贈點: 20 ( 共有 0 人贊助 )
回答: 0 0

flash 裡的判斷式都要使用監聽(偵聽)來判斷,
現在我的狀況是
我要判斷我的人離敵人多遠
我的人會不斷前進
如果我跟敵人的距離小於5,
則開始發動攻擊,
但是我的攻擊有我自己的timer會去算,
譬如距離夠以後,我會啟動我的timer,每3秒攻擊一次
但是要是放在監聽裡面去判斷,
就會不斷的重覆執行攻擊,變成我無法自行決定我的頻率等等,
想請問這樣要如何解決呢?!

馬上按讚  加入 Yahoo! 奇摩 知識+  粉絲團

最新FLASH

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    marccmpt 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()